Ofte stillede spørgsmål

Nedenfor kan du se svarene på nogle af de spørgsmål, vi ofte bliver stillet

Jeg vil gerne have mad fra Madservice Viborg, men jeg ved ikke hvordan:

Du skal kontakte visitationen, som vil hjælpe dig videre

 

Hvem kan få madservice?

Dette er bestemt i Servicelovens § 83, hvor der står: ”Borgere der på grund af midlertidig eller varig nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne eller særlige sociale problemer ikke selv kan lave mad.”

 

Jeg vil gerne prøve jeres mad, inden jeg laver en endelig bestilling. Er dette muligt?

Ja! Vi tilbyder en uges prøvesmagning på vores retter. Kontakt Serviceteamet på telefon 87 87 68 00

 

Hvordan finder jeg ud af, hvilken kostform jeg bør få?

Du kan læse mere om vores kostformer under Din Ernæring, og er du stadig i tvivl om, hvilken kostform, der passer bedst til dig, kan du kontakte Madservice Viborg eller tale med din hjemmehjælper.

 

Hvor mange retter mad skal jeg mindst bestille hver uge?

Hver uge kan du vælge mellem 14 hovedretter og 14 biretter, og der er ingen minimumsbestilling

 

Jeg skal på ferie og har derfor ikke brug for mad i noget tid – hvad gør jeg?

Du eller din hjemmehjælper kan afbestille maden ved at kontakte os.

 

Hvordan tilberedes og leveres maden?

I Madservice Viborg ønsker at lave god mad, som smager af mere. Derfor udvælger vi vores råvarer med stor omhu, og i tilberedningen sørger vi for bedst muligt at bevare næringsstofferne bedst muligt.

Maden nedkøles efter tilberedning, og når den leveres skal den således opbevares i køleskabet, inden opvarmning. Du kan læse mere om dette her

Sidst opdateret: 09.11.2018